|
Hur ser det ut för de sju Folksam-ryttarna inför 2010? Här svarar de på fem frågor om sin hästar och målsättningen inför tävlingsåret 2010. Här är frågorna:
1. Vilka är dina bästa hästar just nu? 2. Har du någon ny lovande häst? 3. Mål för säsongen 2010 4. Hästar som du matchar mot Folksam Scandinavian Open? 5. Ditt bästa resultat 2009, som du var gladast över själv eller som förvånade dig mest?
|
|
Douglas Lindelöw, hoppning:
1. Talina och Caliando 2. Larinjo, Casello och Caddington 3. Jag vill rida stora internationella tävlingar, SM, Falsterbo och Young rider EM 4. Ett par femåringar, samt 6-åringen Caddington. 5. Jag blev förvånad men glad att jag vann de två sista elit-GP jag ställde upp i, samt att vara bäste svensk i YR-EM.
|
| |
|
|
|
Royne Zetterman, hoppning:
1. Spirit Magic. Den är nu hos Eric Navet (Stavningen?) som är spekulant på hästen. Om det inte blir försäljning så kommer jag själv att tävla hästen. 2. Aragon en sexåring samt After Eight, en sjuåring 3. Att jobba fram unghästar och se potentialen i dessa 4. 6-åringen Aragon 5. Det var inget speciellt år, ett ganska magert år tävlingsmässigt.
|
|
Jannike West, hoppning:
1. Careful, Vivaldi och Nintender 2. Converter II 3. Hoppas få rida superleage (stavningen på leage?) och drömmen är ju att få rida VM i Kentucky 4. En femåring, Cortado som är en Cassini II-hingst lånad från Danmark, samt två 6-åringar, Millwakee (stavningen?) och Snowball 5. Att jag vann Folksam Scandinavian Open på Converter II.
|
| |
|
|
|
Pernilla André, dressyr:
1. Wladimir OA 2. Foxtrot, en 5-åring e. Florencio samt sexåriga Gazella e. Don Primero 3. Målet är att etablera Wladimir i lilla rundan och att delta i 7-årschampionatet 4. Se fråga 2. 5. Att Wladimir vann kvalet i F-bo, detta trots att jag fött min dotter Tilda i slutet av Mars.
|
|
Gunilla Byström, dressyr:
1. Quite a Miracle som är efter Quite Easy - Irco Marco 2. Vectra, en femåring efter Silvano -Amiral 3. Att få Vectra till final i F-bo och att debutera GP med Quite a Miracle. 4. Det är Vectra 5. Att jag fick She´s a Lady (Sandro Hit- Rodium) till finalerna både i F-bo och Flyinge Breeders.
|
| |
|
|
|
Alexandra Börjesson, dressyr
1. Boccacio Arden 2. Antalaya SC e. Acribori 3. Kvala Antalaya SC 4. Återigen Antalaya som ska gå 5-års, då hon haft föl. 5. Boccacios placering i Msv.
|
|
Linda Antonsson, islandshäst:
1. Isak 8 år och Spaenir 10 år 2. Thrá sto 5 år ska avelsbedömas i vår 3. NM i Finland i augusti med Isak 4. Islandshästar får inte ställa upp i Folksam Scandinavian Open 5. VM i Brunmadern, Schweiz, med Isak. Linda tog silver i T2, dvs en töltklass, blev 7:a bland vuxna och ungdomar och utsågs till en av de fem mest lovande ungdomarna på hela VM.
|