lindelow-douglas126.jpg
– Extra kul att blir framröstad av Ridsports läsare, tyckte Douglas, här med flickvännen Olivia Kinnesson pÃ¥ Ryttargalan i Globen. (Foto: Roland Thunholm) 

Douglas nominerad till två priser på Ryttargalan

Douglas Lindelöw har haft en fantastisk säsong. Så blev han också nominerad till två utmärkelser på årets Ryttargala som för första gången hölls i Globen. Som Morgondagens Stjärna och som Årets Komet, där Tidningen Ridsports läsare röstat fram tre kandidater.

– Extra kul att blir framröstad av Ridsports läsare, tyckte Douglas själv.

Douglas Lindelöw ska precis fylla 19. Det här var första gången han kunde går på Ryttargalan, det är nämligen 18-års-gräns.

Så den här dagen blev inte som alla andra. Normalt stiger Douglas upp klockan 8 på morgonen, och sedan rider han 8-10 hästar fram till åtta på kvällen. Den här torsdagen tog han flygbussen till Sturup, och hade till och med tid att ta en fika i lugn och ro innan det var dags att stiga på flyget till Bromma Flygplats i Stockholm.

Klockan 18 gick han uppför röda mattan i Globen tillsammans med Olivia Kinnesson iförd elegant smoking.

Åker till Beat Mändli och tränar

Den här gången blev det inget pris till Douglas. Han har framtiden för sig, han är ju bara 18 ännu så länge, så han har alla möjligheter att komma igen.

– Skönt att inte behöva hålla tacktal! Men nu är jag ännu mer taggad att få komma tillbaka nästa år, förklarade Douglas.

Han kan se fram emot några träningsveckor i Schweiz. Tanken är att Douglas ska åka till Beat Mändli och träna 3–4 veckor.

– Rida mina egna hästar och förhoppningsvis några av hans. Jag kommer att fortsätta att ha min bas hemma i Sverige. Jag har ju redan bra uppbackning med sponsorer, hästar och träning hemma. Därför åker jag inte utomlands för att jobba. Men att regelbundet komma iväg på träning, det vore fantastiskt, både kul och lärorikt.

Douglas Lindelöw har gjort jämna fina resultat hela Ã¥ret. Han har vunnit minst sec 1,40-hoppningar, varav fyra pÃ¥ internationell nivÃ¥. Med Caliando har han tvÃ¥ Grand Prix-segrar pÃ¥ 1,50-nivÃ¥. Med nya hästen Talina tog han SM-guld för unga ryttare och var 15:e pÃ¥ young rider EM. Douglas driver Stall Fulltofta i Hörby tillsammans med mamma Agnetha och sponsras med hästar av Gerhard Wilhelmsson.   

{sidebar id=30}

Kommentar

December 2009

• Förstasidan

Läs mer...
  • Peter.jpg

Flaskfölet blev en lovande hopphäst

Lilla Donna var mycket nära att bli ihjälsparkad av sin mamma. Idag är flaskfölet en hopptalang.

Läs mer...
  • folunge.jpg

Ge din fölunge en bra start i livet

Evamari Lewin ger sina bästa råd om allt från råmjölk och mjölkersättning till avmaskning och ängsbete.

Läs mer...
  • David.jpg

Sverige har hästarna – men i ridningen ligger vi efter

Det konstaterade David Ljungcrantz när han såg Avelschampionatet i Flyinge.

Läs mer...
  • Douglas.jpg

Douglas nominerad till två priser på Ryttargalan

Han nominerades till  Morgondagens Stjärna och Ã…rets Komet av Tidningen Ridsports läsare.

Läs mer...
  • detryktas.jpg

Det ryktas...

...bland annat om Jannike Wests nya pojkvän, Malin Baryard-Johnssons nya häst.

Läs mer...
  • Willix.jpg

Nu har Willix 15 kompisar

Willix är nu skiljd från sin mamma och går nu i en box tillsammans med andra föl.

Läs mer...
  • Du är väl med i Folksam Riders Cup!

Det spelar ingen roll var du bor eller om du rider ponny eller häst. Du tävlar mot andra pÃ¥ samma nivÃ¥. 

Läs mer...

Handbok_for_hastfolk-2
Här hittar du alla artiklar i Handbok för hästfolk

Se hela listan...